10 Pantai Tercantik di Dunia

by - 19:38

1. Lanikai Oahu



Bagi Anda yang sedang bercuti ke Amerika Serikat cubalah ke daerah pedalaman Hawaii, kerana di sana terdapat pantai indah yang bernama Lanikai Oahu. Pantai ini memiliki panorama yang ideal bagi para pengunjung dengan pasirnya yang putih dan kristal air yang jernih

2. Bora Bora, French Polynesia


Bora-bora merupakan kepulauan bekas jajahan Perancis yang terletak dekat dengan Tahiti. Pantai ini seringkali dijadikan surga bagi para pasangan yang ingin berbulan madu (romantic heaven on earth). Bukan cuma pantai yang menjadi daya tarik Bora-bora, resort pantainya juga terdapat panorama cantik sebuah gunung yang bernama Gunung Otemanu.



3. The Maldives


Jika anda sedang berada di India atau Sri Lanka, sebaiknya berhenti sejenak ke negara Republik Maldives kerana di sana terdapat sebuah pulau karang yang dikelilingi laut yang cetek. Pada hari, penduduk dunia memilih untuk membina bungalow mewah di negara Maldives ini.



4. Parque Nacional Tayrona, Colombia


Colombia memiliki pantai yang ideal, seperti Parque Nacional Tayrona. Di pantai ini Anda akan menemukan panorama pantai yang dikelilingi rimbunan pohon layaknya sebuah hutan. Belum lagi kejernihan air lautnya yang menunjukkan bahawa pantai ini masih lagi kekal keasliannya.



5. Fernando de Noronha, Brazil


Fernando de Noronha merupakan negara kepulauan Brazil yang berada dekat dengan Samudera Atlantik. Beberapa model dan selebiriti lainnya seringkali dilihat di resort-resort mewah Noronha pada ketika percutian.


6. Tenerife, Canary Islands


Tenerife adalah tempat favorite bagi orang-orang British dan Eropah. Mereka berkumpul di pantai pasir hitam vulkanik yang wujud di Pulau Kanari ini.



7. Seychelles Islands


Seychelles memiliki pantai yang terbaik di Afrika bahkan sangat sesuai untuk aktivitimenyelam (diving) di Samudera Hindia. Artis ternama, seperti Paul McCartney adalah orang pertama yang datang ke resort mewah di sana, dan artis lainnya yang datang hanya sekedar menikmati panorama pantai.

8. Marquesas Islands


Pulau vulkanik ini terlihat seperti Hiva Oa yang merupakan pulau terbesar kedua di Kepulauan Marquesas. Tak perlu khuatir untuk mencari penginapan di pulau hutan tropika ini kerana ia sudah dilengkapi dengan bungalow yang hebat.


9. Palm Beach, Aruba


Palm Beach adalah sebuah pantai cantik di Oranjestad (Kota Oranye), Aruba, yang terletak di dekat pantai Venezuela dan juga Laut Caribian. Perbagai hotel dan pusat perbelanjaan sudah lama wujud di pantai itu. Tidak seperti banyak wilayah di Caribean, wilayah bekas koloni Belanda ini memiliki iklim yang kering dan panas, sehingga dipenuhi dengan tanaman-tanaman landskap seperti kaktus.


10. Phi Phi Island, Thailand


Pulau ini berada di Phuket, Thailand yang menawarkan pemandangan yang indah, seperti pantai, gua dan air terjun yang tersembunyi di daerah yang terpencil ini. Meski kawasannya terpencil, namun pantai Phi Phi ini pernah dijadikan lokasi pembikinan film The Beach.


You May Also Like

1 comments