Vivix untuk kurangkan rasa Ketagihan Merokok

by - 00:33


Punca Kepada Ketagihan Merokok

Mereka yang merokok dari usia muda adalah susah sekali untuk berhenti.Ini kerana kandungaan rokok tersebut telah sebati dalam diri mereka.Dari situ anda harus sedar bahawa,seorang perokok tidak boleh berhenti secara mengejut.

Stress disebabkan masalah kerja boleh menyebabkan seorang itu akan kerap merokok.Apabila merokok mereka akan khayal seketika dan melupakan masalah tersebut.

Kecewa dalam perhubungan boleh juga menyebabkan seorang itu mula merokok.Ada yang pada mulanya tidak merokok apabila putus cinta mengambil rokok untuk lari dari memikirkan masalah tersebut.
Cara Merawat ketagihan Merokok

Berpuasa dapat mengurangkan keinginan seseorang untuk merokok.Jangan bimbang kerana mana-mana perokok boleh sahaja berhenti disiang hari pada bulan Ramadhan. Ini menunjukkan bahawa minda dapat mengawal nafsu seorang perokok.

Bagi anak yang masih belajar,anda perlu mengetahui aktiviti mereka.Selalu bertanya ke mana mereka pergi dan melihat apa yang ada di dalam beg sekolah mereka.Jika melihat mereka merokok,hadkan pemberian wang saku untuk ke sekolah.

Perkara yang penting adalah minda yang boleh mengubah hidup seseorang .Bagi yang ingin berhenti dari merokok haruslah mempunyai minda yang kuat.Cara untuk mengawal minda adalah tidak terdedah dengan kawasan yang terdedah dengan asap rokok.Atau tidak meletakkan abu rokok,pemetik api dan juga kotak rokok dekat dengan diri kita.Apabila jauh,kita akan berasa malas untuk merokok dan seterusnya menghalang keinginan untuk merokok.

Akibat ketagihan merokok,banyak zat-zat yang penting telah musnah dalam badan.Cara untuk mengembalikan semula zat tersebut adalah mengambil suplemen yang baik untuk mengekalkan kesihatan seorang perokok.Suplemen juga dapat mempengaruhi keinginan untuk mereka merokok.

Cadangan Suplemen Untuk Mengurangkan Ketagihan Merokok

Apabila seorang itu merokok,sel dalam badan mereka akan rosak dan menyebabkan penyakit seperti jantung,barah paru-paru,kecacatan pada janin dan penyakit berbahaya yang lain.Apabila diserang penyakit tersebut,kos merawatnya adalah mahal dan terpaksa untuk bergantung dengan ubat dan pemeriksaan selalu.

Jadi anda perlu mencegahnya sebelum terlambat.Vivix untuk perokok memperbaiki sel dalaman mereka.Vivix Shaklee juga dapat mengurangkan keinginan untuk mereka merokok kembali kerana ketagihan merokok telah berkurangan.

Inginkan side income dengan hanya melakukan business secara online.
Inginkan supliment tambahan untuk suami, isteri, anak-anak dan keluarga?
WhatsApp / Wechat saya:
COD Area : Rawang
In Shaa Allah saya dapat menolong.
Jom sihat bersama Shaklee.

You May Also Like

0 comments