Logo EURO 2012

by - 10:12

 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjTs1XppJ_m55H2EdMoVu8s0haDycVE0ArRKR8TuXeJxs8s9JOStId1Qq6vGBCXfWgR_nmJ0ZliCIjk-vRBl73KGgaoZanrGOfjhTTzk9gzDPfkeLMGDTx_KWfvWxeTmo2dtnRik5DXbls/s1600/euro2012_logo_b.jpg
 
Tujuan logo itu dan slogan adalah untuk memberi UEFA EURO 2012 personaliti sendiri yang, untuk mempromosikan kejohanan itu dan untuk meningkatkan martabat salah satu daripada peristiwa di dunia terbesar sukan dengan menyediakan 1 identiti mudah dikenali, manakala pada masa yang sama membawa dalam saturasa berlainan negara-negara tuan rumah.

Logo rasmi dan slogan untuk UEFA EURO 2012 telah dilancarkan pada majlis khas di Kyiv, Mykhailivska Square pada 14 Disember 2009.

Logo
Logo mendahului visual dari wycinanka seni, satu bentuk tradisional pemotongan kertas yang diamalkan di kawasan luar bandar Poland dan Ukraine. Bentuk seni wycinanka melambangkan flora dan fauna kawasan tempatan dalam satu penghormatan kepada alam semulajadi, yang mewakili penyembahan tanah dan berkenaan benar untuk pertumbuhan, kemakmuran berterusan, dan kesuburan.

Slogan - Mencipta Sejarah Bersama
UEFA EURO 2012 adalah bab seterusnya dalam cerita yang bermula semula pada tahun 1960 dengan edisi pertama Kejohanan Bola Sepak Eropah UEFA. Penganjuran kejohanan akhir di Poland dan Ukraine, yang pertama di Eropah tengah dan timur, pasti akan mempunyai tempat yang terkemuka dalam buku-buku sejarah.

Setiap orang yang terlibat dalam UEFA EURO 2012 termasuk penganjur, negara tuan rumah, bandar-bandar tuan rumah, pemain, perjalanan penyokong dan peminat di rumah semua menyumbang kepada sebuah lagi bab daripada sejarah Eropah dan bola sepak.

You May Also Like

0 comments