Gaya rambut super hero

by - 12:45



Ji eun (Secret)


WATAK-WATAK seperti Superman, Green Lantern, Batman, Wonder Woman , Hawk Girl dan The Joker sememangnya digilai ramai.

Inspirasi watak hero ini menjadi trend fesyen yang semakin popular. Tidak ketinggalan, gaya selebriti Korea dan adaptasi majalah Manga dari Jepun.

Watak-watak mereka 'dijelmakan' hidup menerusi cerita-cerita animasi dan 'live-action' melalui komik, wayang gambar, siri televisyen dan sebagainya yang memikat peminat.

Sehinggakan ada kalangan peminat watak-watak ini menjadi ikon fesyen antarabangsa.

Tidak ketinggalan, fesyen rambut terbaru turut mengambil super hero sebagai ilham dandanan terbaru.

Selain watak super hero, gaya artis antarabangsa seperti Lady Gaga, Justin Bieber, selebriti K-Pop dan gaya tahun 1920-an dijangka terus popular sepanjang 2012 ini.

Antarabangsa

Baru-baru ini, L'Oreal Professionnel dengan kerjasama pereka fesyen dan pendandan rambut antarabangsa, Charlie Le Mindu muncul buat kali pertama di Minggu Fesyen Paris dengan pelbagai konsep rambut super hero, gaya Lady Gaga dan retro.

Meminati gaya rambut berombak, beralun dan sanggul, Charlie menggunakan produk L'Oreal Professionnel iaitu Bad Mud dan Super Dust untuk mencipta gaya rambut daripada watak super hero seperti Catwoman dan Wonderwoman. Hasilnya, penampilan wanita lebih moden dan seksi.

Justeru, anda tidak perlu takut menukar gaya rambut kerana anda boleh menyerlahkan personaliti anda.

Musim ini turut menonjolkan kewanitaan dan romantik menerusi bentuk dandanan rambut yang diserlahkan dengan warna gelap wain merah, biru, tembaga dan coklat gelap. Rambut pula dibiarkan panjang dan berlapis serta ikal beralun.



Oleh RABIATUL ADAWIYAH KOH ABDULLAH
adawiyah.koh@utusan.com.my

You May Also Like

0 comments