GLA Complex membantu menstabilkan kitaran haid

by - 23:53

GLA Complex

Mengandungi Minyak Borage, Minyak Bunga Matahari dan Vitamin E

GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. 

Menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan
Biasanya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid. 

Tiada perisa, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 

Kelebihan GLA Shaklee Untuk Wanita
  • Mengatur kembali kitaran haid
Mereka yang mempunyai masalah kitaran haid yang tidak teratur dinasihatkan mengambil makanan seimbang dan tidak mudah berada dalam keadaan stress.Kitaran haid ini boleh menyebabkan anda tidak subur yang seterusnya sukar untuk hamil.

  • Membantu Kesuburan Wanita
GLA Shaklee merupakan satu produk dalam set kesuburan wanita yang membantu mereka yang sukar untuk mengandung.Puncanya adalah gangguan hormone yang menghalang pergerakan sperma untuk sampai ke Ovum.Selain itu,cecair tersebut dapat meningkatkan jangka hayat sperma supaya kadar untuk isteri mengandung adalah tinggi
  • Mengecutkan Cyst
Cyst juga boleh menjadi sebab untuk anda sukar untuk mengandung.Apabila cyst membesar,anda perlu menjalani pembedahan untuk membuang cyst tersebut.

  • Melegakan PMS(Pre Menstrual Syndrome)
Kekurangan Gamma linolenik asid boleh menyebabkan kekejangan pada otot sekitar rahim yang merupakan punca kepada kesakitan setiap kali senggugut.
  • Membantu kecantikan kulit dan wajah
Jerawat dan kulit kering adalah masalah biasa yang dihadapi oleh semua orang khususnya wanita yang mempunyai hormon tidak stabil.Apabila anda mengambil GLA anda akan mendapati kulit menjadi bertambah lembap dan moist sahaja rasanya.Pasti seronok apabila jerawat tidak banyak seperti biasa dan kulit menjadi bertambah cantik pula.

  • Menjaga kesihatan jantung
GLA kaya dengan Omega yang membantu mengawal kolestrol dalam darah yang merupakan penyebabkan terjadinya serangan penyakit jantung.
  • Menguatkan kuku dan rambut
Hormon yang tidak stabil boleh menyebabkan warna kuku anda pucat dan keguguran rambut setiap kali menyikat.Sudah pasti kepala yang botak menjadi igauan ngeri bagi setiap wanita berbanding lelaki yang tidak kisah perubahan tersebut.Mengambil GLA dapat mengawal hormone dan seterusnya merawat tekstur rambut menjadi kuat agar tidak mudah gugur.
  • Melambatkan Kesan Menopause
Menopause adalah kitaran yang berlaku apabila wanita meningkat usia.Kebiasaannya menopause berlaku kepada mereka yang berumur 40 tahun ke atas yang boleh dilihat simptomnya seperti tidak lagi kedatangan haid.Ini kerana kandungan estrogen telah turun secara mendadak.Seringkali wanita yang menopause akan mengalami gejala seperti tekanan,sukar tidur,sakit sendi,kulit kering, eczema, kepanasan serta bahagian miss v akan berasa kering.Pasti akan berasa sakit setiap kali bersama suami.
  • Mengurangkan Artritis Reumotoid
Artritis Reumotoid adalah penyakit radang sendi yang menyebabkan pembengkakan di bahagian sendi bagi mereka yang mengalaminya.
  • Meningkatkan system imunisasi dalam badan
Anti oksidan yang tinggi dalam GLA dapat menghalang pembentukan sel kanser di samping meningkatkan sistem imunisasi dari mudah mendapat penyakit.
  • Awet Muda
Mereka yang mengambil GLA setiap hari pasti berasa perubahan fizikal dan lebih awet mda.Ini kerana Kandungan GLA yang lebih tinggi berbanding EPO biasa dan dicampur dengan vitamin E serta minyak bunga matahari yang anti oksida dalam mengekalkan hormon dalam tubuh anda.
  • Perancang kehamilan
Bagi wanita yang hendak merancang kehamilan boleh mengambil GLA Shaklee setiap hari tanpa perlu memakan pil lain atau suntikan mencegah kehamilan.

Kandungan Nutrisi Dalam GLA Shaklee
Borage Seed
Borage oil mengandungi 25% lebih tinggi GLA berbanding EPO yang hanya 10% sahaja.Selain itu kadar kelikatan borage oil adalah tinggi bagi memudahkan badan anda menyerap nutrisi yang ada pada setiap softgel GLA Shaklee

Minyak Bunga Matahari
Kaya dengan Omega 6 yang baik untuk menjaga kesihatan seperti mengawal kolestrol,mengurangkan kesan Artritis Reumotik,Stroke dan juga penyakit kencing manis.

Vitamin E
Melembut dan mencantikkan kulit di samping memberikan kesan awet muda.

Blackcurrant
Kandungan vitamin C dan anti oksidan yang tinggi bagi menghalang radikal bebas yang menyebabkan anda mudah mendapat penyakit.

Bagaimana Mengambil GLA Shaklee Untuk Hamil

Setelah hormon anda stabil,peluang untuk hamil adalah tinggi.Pengambilannya GLA Shaklee adalah bermula dari hari pertama anda haid sehinggalah hari ke 13 bagi wanita yang kitaran haidnya adalah normal.Selepas itu anda boleh berhenti sekejap mengambilnya untuk di periksa samada anda hamil atau tidak.Jika dalam tempoh tersebut anda tidak datang haid,kemungkinan anda mengandung adalah tinggi dan jika tidak boleh diambil mengikut kitaran haid anda semula.

Setiap botol mengandungi 60 biji softgel yang boleh diambil oleh lelaki dan juga perempuan.Anda boleh mengambil 1 biji sehari sebelum tidur atau boleh juga 1 biji selepas sarapan dan 1 biji lagi sebelum tidur.

Buatlah pesanan GLA Shaklee sekarang bagi memastikan kesihatan anda berada pada tahap optimum.
Inginkan side income dengan hanya melakukan business secara online.
Inginkan supliment tambahan untuk suami, isteri, anak-anak dan keluarga?
WhatsApp / Wechat saya:
COD Area : Rawang
In Shaa Allah saya dapat menolong.
Jom sihat bersama Shaklee.

You May Also Like

0 comments