Alfalfa Complex merawat keputihan di kalangan wanita

by - 16:20

Spesifikasi:
Quantity: 700 tablets / 330 tablets 
Khasiat Alfalfa Untuk Manusia

1. Mengawal Kandungan Kolesterol Darah
Alfalfa mempunyai fungsi untuk mengawal kandungan kolestrol jahat dalam darah dengan cara mengeluarkannya terus dari badan. Insya Allah paras kolestrol dalam badan kita akan terkawal. Jadi ini dapat mengurangkan risiko untuk kita mendapat penyakit jantung.

2. Mengatasi masalah pencernaan
Ia berkesan dalam menghapuskan masalah pencernaan yang termasuk rasa loya, ulser perut, gastrik dan senak. Ini selain, alfalfa juga boleh membantu meningkatkan selera makan anda. Ia juga dapat mengubati penyakit sembelit kronik kerana kandungan serat yang terdapat didalamnya.

3. Menyingkirkan Toksin Dari Badan
Seperti yang anda sudah sedia maklum Alfalfa mempunyai sifat ditoksifikasi. Jadi dengan pengambilan Alfalfa anda dapat membuang toksin-toksin yang tidak diperlukan oleh badan anda. Toksin ni kebanyakannya kita ambil dalam makanan seharian kita tanpa kita sedari.

4. Menghilangkan ketagihan alkohol
Menghadapi masalah dengan ketagihan alkohol atau penagihan dadah?Adakah anda sedang mencari solusi yang lebih baik daripada ketagihan anda? Jadi, Alfalfa adalah apa yang anda perlukan. Terdapat satu fakta yang diketahui bahawa tumbuhan alfalfa boleh membantu orang yang mengalami ketagihan alkohol atau dadah.

5. Mengurangkan gejala menopaus
Yang ni bagus untuk wanita, sebab Alfalfa juga didapati membantu mengurangkan tanda dan gejala-gejala menopaus.

6. Tinggi kandungan Vitamin K
Vitamin K kegunaannya ialah macam pengalak pembekuan darah. Jadi jika anda ada luka ataupun pendarahan tu cepatla luka tu sembuh. Tapi kalau luka kena gigit pacat tu tak adalah terus kering gitu, tapi sekurang-kurangnya cepatla sikit darah tu berhenti mengalir.

7. Dapat melegakan asma
Sebenarnya orang dahulu kala telah mengunakan Alfalfa untuk memberi bantuan kepada orang yang mengidap asma dan lain-lain penyakit pernafasan. Menurut kajian klorofil yang terdapat didalam Alfalfa dapat membantu mengatasi masalah ini.

8. Mencegah Kanser
Kebolehan Alfalfa ini mungkin sukar untuk dipercayai, ia boleh membantu mengurangkan risiko berlakunya kanser. Ini adalah kerana kandungan asid amino dipanggil canavanine yang dapat mengawal pertumbuhan sel rosak. Alfalfa juga mempunyai kebolehan yang terbukti untuk mengikat karsinogen* dalam sel usus.

9. Sifat diuretik*
Alfalfa adalah diuretik, selain dapat meningkatkan metabolisma badan ia juga membantu dalam pencegahan penyakit buah pinggang dan mengalakkan penghasilan urin. Sifatnya yang diuretik ini juga membantu dalam pencegahan berlakunya Jangkitan salur kencing atau kencing berdarah.

10. Untuk merawat Anemia*
Alfalfa telah dikenali untuk menjadi sangat berguna dalam rawatan anemia.


Sumber Zat Makanan Semulajadi & Klorofil

Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementeara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi. Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi

Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.

Sumber semulajadi alfalfa. 
Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air sebagai minuman herba semulajadi.

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 

Perbezaan Shaklee :

Diperbuat daripada alfalfa organik ditanam (Medicago sativa) di California, bebas daripada racun perosak, racun herba dan bajakimia. Alfalfa dikenali sebagai "Raja Makanan". Medicago sativa adalah gred yang tertinggi di kalangan jenis alfalfa. Tumbuhan inimengambil masa sekurang-kurangnya 2 tahun untuk berkembang dan akar tumbuh 20-130 kaki jauh ke dalam bumi untuk menyerappelbagai nutrien. Daun Alfalfa hanya dituai apabila mereka berada di puncak matangnya. Daun alfalfa matang kaya dengan klorofil.Daun kering udara secara semula jadi untuk mengekalkan pemakanan yang mengandungi di dalamnya. Manakala batang yang tidak mempunyai nilai pemakanan yang dibuang.

Selepas itu, daun-daun kering dipilih khas adalah tanah menjadi serbuk sebelum memampatkan ke dalam tablet. Proses pengeluaran keseluruhan adalah dijalankan di bawah kawalan kualiti yang ketat Shaklee dan standard. Setiap tablet mengandungi kira-kira 300mgalfalfa. 10 Shaklee Alfalfa tablet menyediakan nutrisi yang bersamaan dengan segelas susu.

Apakah Medicago Sativa?

Medicago sativa

Ini adalah makanan yang telah diambil oleh manusia sejak 2500 tahun yang lalu dan telah diiktiraf sebagai makanan yang paling penuh dengan yang nutrien dan mineral di bumi. Perubatan Cina dan India tradisional Ayurveda turut menggunakan alfalfa untuk merangsangselera makan, memperbaiki masalah pencernaan dan perut / ulser peptik, merawat batu karang dan ia juga merupakan diuretik.Perubatan purba India menggunakan Medicago Sativa untuk melegakan kesakitan, penyakit kuning dan menggalakkan pembekuandarah. Orang Inggeris menggunakannya untuk merawat penyakit sendi, sebagai tonik, diuretik dan usus pembersih. Orang Amerikamenggunakannya untuk memerangi tumor, penyakit kudis, jangkitan trek urinari, kolesterol yang lebih rendah.

Produk ini mengandungi Alfalfa (Medicago sativa). Individu yang mempunyai kecenderungan untuk sistemik lupus eritematosus (SLE) perlu mendapat nasihat doktor sebelum mengambil produk ini.
Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet ditambah. 
​​
Cadangan Pengambilan:
2 kali sehari, 10 tablet setiap kali. 

Untuk pembersihan kolon dan detoksifikasi, membersihkan darah, melawan kanser: 
3-4 kali sehari, 10 tablet setiap kali.

Lain-lain:
Anda boleh menggunakan pengisar untuk campuran tablet Alfalfa menjadi serbuk. Tambah 2 sudu teh serbuk Alfalfa ke dalam air, jus buah-buahan, minuman soya setiap kali.

Nota Tambahan : 
Produk ini tidak digalakkan untuk di ambil bersama Vitamin E

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Glosari:
  1. Gastrousus - Pendarahan dalaman usus, mungkin disebabkan Gastrik atau Pencernaan makanan yang tidak sempurna didalam usus.
  2. Detoksifikasi - Proses pengeluaran toksik dari dalam badan hidupan seperti manusia, haiwan dan tumbuhan.
  3. Artritis - Penyakit tulang yang dialami dikawasan joint seperti lutut kebiasaannya.
  4. Karsinogen - Sejenis zat yang menyebabkan kanser.
  5. Diuretik - Sifat yang meningkatkan metabolisma dalam badan dan mengalakkan penghasilan urin.
  6. Anemia - Pengurangan Sel darah merah dalam badan atau Pengurangan Hemoglobin darah.
Inginkan side income dengan hanya melakukan business secara online.
Inginkan supliment tambahan untuk suami, isteri, anak-anak dan keluarga?
WhatsApp / Wechat saya:
COD Area : Rawang
In Shaa Allah saya dapat menolong.
Jom sihat bersama Shaklee.

You May Also Like

0 comments