10 Perceraian Terbodoh Dan Tidak Masuk Akal

by - 15:40




1. Bercerai kerana tidur berasingan sejak awal menikah.

Mahkamah Tainan (Taiwan) mengabulkan tuntutan cerai seorang suami kerana istrinya ‘terlalu malu’ untuk mengakui pernikahan mereka,bahkan setelah pernikahan tersebut berjalan setahun lamanya.Guru berusia 39 tahun ini berkenalan dengan istrinya (30) melalui khidmat telangkai.

Setelah Chen dan Lin,begitu panggilan keduanya,bercinta selama 3 bulan,akhirnya mereka memutuskan untuk menikah.Namun Lin menolak menjalani pernikahannya dengan wajar.Ketika malam pertama,Lin tidur dalam keadaan berpakaian ‘penuh’ dengan selimut menutupi tubuhnya.

Ketika Chen berusaha untuk tidur dengannya,Lin menolaknya sambil berteriak,“celaka sekali kau ini!”,dan Lin juga pulang ke rumah orang tuanya pada keesokan harinya.Melalui khidmat telangkai yang memperkenalkan mereka,Lin mengakui menandatangani kontrak setuju menikah hanya kerana masalah kewangan dan dia juga memohon agar dia dan suaminya tidur secara terpisah.

Namun bagaimana pun juga,maksud Lin jelas tidak tercapai sebab Chen yang tidak tahan akhirnya meminta cerai.Lin mengakui kepada mahkamah bahwa dia menolak menjalani malam pertama kerana merasa penat dan sakit.

Akan tetapi hakim tetap menganggap bahwa adalah hal yang pelik jika Lin minta pisah ranjang sejak dia menikah.Hakim juga meminta Lin memberikan NT$300 ribu pada Chen sebagai ganti rugi atas pembelian apartmen,mas kawin,dan rasa malu akibat pernikahan yang gagal kerana alasan yang remeh.


2. Suami diceraikan kerana mengintip wajah isterinya.


Seorang wanita arab Saudi menuntut cerai pada tahun 2008 lalu kerana suaminya berusaha mengintip wajahnya.Peliknya,pernikahan mereka pada waktu itu telah memasuki usia ke 30.Mungkin rasa penasaran yang sudah menumpuk selama bertahun-tahun yang membuat suami akhirnya tidak tahan dan benar-benar ingin tahu seperti apa rupa wajah isterinya.

Setelah kantoi berusaha membuka cadar istrinya ketika dia tidur,sang suami minta maaf dan berjanji takkan mengulanginya.Namun sayangnya,sang istri yang selama ini hanya memperlihatkan matanya saja tetap bertegas untuk bercerai.


3. Bercerai akibat menerima nasihat seekor burung.

Sembilan tahun lalu,seorang wanita dari China mengajukan permohonan cerai setelah burung peliharaannya mengatakan kata-kata yang cukup pelik di pendengarannya.Burung itu dikhabarkan mengucapkan kata-kata seperti:“Cerai”,“Aku cinta kamu” dan “Sabar ye!”.Menurut surat khabar Xinmin Evening,dari kicauan burung tersebut,sang istri curiga ada sesuatu yang salah.

Kemudian diketahui bahwa rupanya burung itu belajar perkataan barunya dari telefon sulit suaminya ketika berbual dengan pelacur.Kemudian sang istri pun membawa kes ini sekaligus ‘saksinya’ ke pengadilan,dengan harapan menjadikannya menjadi bukti kuat bahwa suaminya memang curang dan dia ingin bercerai.


4. Bercerai kerana berhubungan sulit dengan jiran.

Seorang nenek dari Jerman berusia 84 tahun menceraikan suaminya (82 tahun) setelah 60 tahun bersama kerana suami kantoi berhubungan seks dengan wanita lain di tempat kerjanya.Kisah hubungan sulit ini tersebar ketika kedua pasangan gelap tersebut lupa menutup tirai ketika sedang asyik melakukan quickie di salah satu sudut pejabat.

Ketika tahu kenakalan suaminya,Ruth langsung mengusir suaminya pergi dan peliknya lagi,suaminya itu kemudian memutuskan untuk tinggal bersama teman curangnya yang rumahnya hanya berjarak 2 pintu dari rumah Ruth.


5. Bercerai kerana menipu tentang umur.

Luo yang berbohong tentang umurnya akhirnya harus merasakan padah dari bibir sendiri.Setelah 10 tahun menikah,suaminya nekad menceraikan Luo kerana menganggap dirinya telah ditipu.Luo sendiri mengakui masih berumur 24 tahun ketika dia dilamar,padahal umurnya ketika itu sudah mencapai 30 tahun.

 
6. Bercerai kerana tidak mahu makan tengah hari dengan ibu mertua.


Wanita dari Focsani (Roma) meminta cerai pada tahun 2005 dengan alasan dia sudah tidak tahan kerana harus makan tengah hari bersama ibu mertuanya setiap hari.Wanita tersebut (23 tahun) yang baru menikah 10 bulan itu mengakui bahwa hidupnya terasa seperti di neraka kerana keberadaan ibu mertuanya.

Elena T mengatakan pada mahkamah bahwa hal tersebut adalah alasan utamanya minta cerai.Meski begitu pengadilan menasihatinya agar dia mencari alasan yang lebih baik lagi jika dia ingin bercerai dari suaminya.


7. Bercerai kerana memberi makan pada anjing liar.

Seorang pesara mengajukan cerai terhadap suaminya setelah 50 tahun pernikahan mereka kerana dia merasa jenuh dengan tingkah laku suaminya yang suka menghabiskan masa pencen dengan memberi makan haiwan-haiwan di jalanan.Eliza Barbu (71) mengatakan suaminya selalu memberi sisa makanan selama beberapa tahun kebelakangan pada sepasang anjing liar.

Namun,ketika jumlah anjing liar berkembang menjadi 20 ekor dan suami memberi haiwan-haiwan itu makan hingga 3 kali sehari,maka Eliza pun mencapai titik kesabarannya.Pasalnya,akibat perbuatan suaminya,tidak ada lagi makanan yang tersisa untuk mereka berdua.

Eliza mengatakan dirinya tidak dapat lagi menerima kenyataan bahwa mereka harus kelaparan kerana wang pencen yang ada habis untuk makanan anjing di sekitar rumah.Apalagi makin banyak saja anjing yang datang setiap harinya.


8. Bercerai kerana suami mempromosi acara Olimpik Beijing.

Lelaki ini diceraikan istrinya kerana dia memutuskan berlari melintasi China untuk menyokong Olimpik di Beijing.Wang Yueting (57 tahun) dari kota Chuzhou (daerah Anhui) menjual apartmennya untuk mendanai ‘pelariannya’.

Dia menghabiskan wang tersebut untuk sebuah van dan 6 orang lainnya yang merupakan satu pasukan penyokong dengannya.Istri Wang mengancam akan mengajukan cerai jika suaminya tetap pergi,dan akhirnya terjadilah perpisahan itu.


9. Bercerai Kerana Mr.P patah.

Seorang lelaki dituntut cerai oleh istrinya setelah istrinya mendapati Mr.P suaminya palsu.Hal ini terbongkar ketika mereka sedang berhubungan seks.Suami tersebut,Grigory Toporov (48 tahun) mengatakan bahwa dia tidak tahu seberapa besar Mr P yang diinginkan istrinya sehingga dia melakukan ‘sambungan’ pada Mr.P nya.

Namun,istrinya justeru terkejut dan ketakutan ketika Mr. P suaminya patah saat mereka sedang asyik melakukan aksi panas.Greg mengatakan akan melakukan extension Mr. P lagi,namun istrinya sudah terlanjur jenuh dengan kegagalannya ketika di ranjang dan dia tetap minta cerai.


10. Bercerai kerana suami terlalu bersih.

Bagaimana pendapat Anda tentang istri yang minta cerai dengan alasan suaminya terlalu cinta pada kebersihan? Mungkin kita akan mencelanya habis-habisan,"Diberi suami yang suka kebersihan tapi tak nak bersyukur.......".Namun,ada kejadian nyata seperti itu.Setidaknya itulah yang dialami oleh seorang lelaki Jerman.

Istrinya tega menceraikannya kerana sudah terlampau jenuh dengan sifat suaminya yang terlalu bersih.Mereka telah melewati waktu 15 tahun bersama,namun kesabaran istrinya habis tatkala suaminya memutuskan untuk membangun ulang salah satu dinding di rumah hanya kerana dinding sebelumnya nampak sangat kotor.

sumber: http://www.fcukz.co.cc/2011/12/10-perceraian-terbodoh-dan-tidak-masuk.html#ixzz1n5tbhids

You May Also Like

0 comments