10 Perfume Lelaki Termahal Di Dunia

by - 20:10

Telah dikatakan yang wanita akan lebih tertarik kepada lelaki kerana baunya berbanding dengan gayanya. Ini kerana The Sciense of Attraction ada kaitannya dengan bau; ini adalah perkara pertama yang dirasai apabila bertemu lawan jantinanya. Bila bercakap tentang wanita tertarik kepada lelaki, bau lelaki tersebut adalah antara sebab wanita “tersangkut”. Oleh kerana lelaki berpeluh 50% lebih banyak dari wanita, adalah seelok-eloknya lelaki berbau “bagus” (boleh ke guna perkataan ini?) untuk menarik perhatian pasangan.

Perfume dan cologne adalah dua perkara yang berbeza tetapi mempunyai tujuan yang sama. Adalah tidak benar lelaki lebih sesuai memakai cologne berbanding perfume kerana ianya bergantung kepada body chemistry dan bagaimana ia bertindak balas dengan wangian. Ada beberapa cologne yang ada perkataan “sport” dan ini adalah contoh dimana perfume atau cologne itu dicipta untuk lelaki yang masih mahu berbau “bagus” semasa mereka bersenam atau mereka yang kuat berpeluh.

Berbau “bagus’ adalah satu keperluan, lebih-lebih lagi bagi mereka yang mahu mencari pasangan yang sesuai. Jadi bila bercakap tentang mencari perfume yang mempunyai bau yang terbaik, lelaki kadangkala sanggup membayar harga yang tinggi.

Ini adalah senarai 10 perfume lelaki termahal didunia.

10. Serge Lutens’ Borneo 1834 Cologne for Men (USD135)


Ini adalah dianggap salah satu cologne lelaki yang terbaik. Ia sebenarnya perfume yang sesuai untuk lelaki dan wanita. Ianya berbau “hangat” dan “berempah” yang datangnya dari cardamom, patchouli, French labdanum, cocoa, white flowers dan galbanum. Ianya adalah gabungan antara patchoulli dan koko yang menerbitkan bau yang menarik.

9. Eau de Vert Eau de Parfum Spray by Miller Harris (USD142)
Eau de Vert Eau de Parfum Spray bertenaga, bauan unisex bila disembur dengan nota sitrus dibahagian atas. Ia membentuk karektor matang dengan adunan marjoram dan geranium. Kesegarannya sesuai untuk lelaki dan wanita tetapi ia lebih sesuai untuk lelaki kerana bauannya yang sedikit tajam. Semasa ia membentuk terdapat bauan manis musk yang terbuka sendiri.

8. L’eau Serge Lutens (USD150)
Ini adalah perfume yang membuat lelaki berbau segar dan “tajam”. Bau yang mengingatkan kepada salah satu daripada linen segar atau bar sabun putih segar keluar dari kotak. Bau yang mempunyai petunjuk daripada limau dicampur dengan magnolia, teratai lembah, ros dan amber. Terdapat bauan tambahan dari Aldehid. Apabila ia datang, ia berbau mudah, segar dan bersih, ini adalah satu pilihan yang hebat.

7. Straight to Heaven by Kilian (USD225)
Straight to Heaven adalah salah satu aroma yang paling popular untuk lelaki. Rum adalah inspirasi di sebalik wangian ini. Ia adalah wangian berkayu dan pedas bercampur dengan sedikit kasturi, melati, nilam, Virginia cedar, amber, pala, vanila, dan sudah tentu, rum! Wangian ini juga dikenali kerana tahan lama. Bau ini membawa kita kepada kehangatan di kawasan tropika. Lelaki juga telah menerima banyak pujian hanya dengan memakai wangian ini yang juga dikenali sebagai White Cristal.

6. Clive Christian 1872 (USD310)
Ini adalah jenama yang paling terkenal mewah. Salah satu wangian lelaki jualan terbaik adalah 1872. Ia mempunyai bau limau yang kuat dengan sentuhan rempah. Apa yang membuat bau ini begitu disukai adalah cara ia diadun. Ia mengikuti tradisi perfume lama menggunakan bahan-bahan yang benar-benar asli bagi membolehkan wangian untuk bertahan lama.

5. Clive Christian C perfume (USD375)
Ini merupakan bauan asal bagi wanita tetapi mungkin syarikat British ini memutuskan mereka akan memberikan lelaki peluang yang sama berbau segar. Perbezaan berbanding dengan bau wanita adalah bahawa bau kehijauan adalah lebih kuat daripada limau, melati, ros dan aroma ambar. Ada yang mengatakan bahawa ia bertujuan untuk melengkapkan bau wanita apabila seorang lelaki dan seorang wanita memakai kedua-dua aroma, wangian akan bertahan dalam tempoh 24 jam.

4. Ambre Topkapi ($610)
Ambre Topkapi adalah salah satu cologne yang paling mahal untuk lelaki. Ia adalah sangat kukuh pada mulanya tetapi semakin ia berlangsung, lebih banyak campuran rempah terserlah ke dalam bau yang segar dan berkayu. Master wangian di sebalik ini adalah Pierre Bourdon dan dia memutuskan untuk campuran bau rempah yang kuat seperti bergamot, buah pelaga, kayu manis, halia dan buah pala dengan anggur, nanas danlavender.Tidak hairanlah wangian ini mempunyai bauan berkayu, pedas dan segar!

3. Annick Goutal’s Eau D’Hadrien (USD1,500)
Tidak semua perfume untuk lelaki bau musky, berkayu atau pedas, aroma sitrus segar boleh disesuaikan dengan seorang lelaki juga. Annick Goutal Eau D’Hadrien adalah bau buah-buahan yang masak, terima kasih kepada Tuscan Sun. Wangian ini telah dicipta sebagai ungkapan cinta Goutal untuk Tuscany dan petunjuk daripada Cypress dan buah-buahan sitrus yang berbeza adalah hebat pada kulit.

2. Caron’s Poivre (USD2,000)
Ini adalah wangian unisex yang telah wujud sejak tahun 1950-an. Walaupun terdapat sentiasa banyak perdebatan sama ada ia adalah lebih sesuai untuk lelaki daripada wanita atau sebaliknya. Sekali lagi, ia adalah mengenai kimia badan. Hakikatnya ialah ia telah wujud sejak tahun 1954 dan masih terjual walaupun dengan tag harga yang tinggi. Baunya “meletup” dan kuat kerana ia bermula dengan nota pedas dan berlada tetapi kemudian berkembang kepada bau bunga.

1. Clive Christian No. 1 Pure Perfume for Men (USD2,350)
Ini adalah botol yang paling mahal untuk perfume lelaki di dunia. Selain daripada diperbuat daripada beberapa bahan-bahan yang jarang ditemui dari bahagian-bahagian yang berlainan di dunia, ia dibungkus dalam botol yang diperbuat daripada kristal dan leher diperbuat daripada emas. Jika itu tidak cukup mewah, perlu diketahui bahawa terdapat lima karat berlian dimasukkan ke dalam emas sisipan. Penutup yang direka seperti corak asal dari akhir 1800-an, yang telah diberikan khas oleh Queen Victoria. Minyak wangi ini bukan sahaja menjadikan seorang lelaki berbau hebat, ia membuatkan lelaki berasa seperti raja juga.

You May Also Like

2 comments